Estiu artístic a Dinamarca amb nens

[En el mapa hi apareixen punts d’interès que no hem visitat, però creiem interessants i ens els reservem per a una pròxima escapada]

2017-07-17 21.08.50

Consideracions: el transport públic a Dinamarca és gratuït per als menors de 12 anys. Cada adult pot anar acompanyat de fins a dos infants menors de 12 anys, que no paguen i (ah!) també tenen el seien assegurat. Igualet igualet que aquí. A més a més, hi ha parcs i museus on els menors no paguen (depèn quins, però vam arribar a veure inclús menors de 17). Cal mirar-s’ho amb deteniment ;).

Smorrebrød, huset, taxa, gade, politi, friluftsliv… hygge, hygge, hygge!

Dia 1: Barcelona – Copenhaguen. Aquest any ens vam decidir tard, però vam optar per conéixer un destí que ja ens agrada (podeu veure aquest post de Copenhaguen). En aquest post farem cinc cèntims de la ruta que hem fet durant 10 dies per Dinamarca al juliol. Vam aterrar per la tarda a Copenhaguen, vam agafar el bus que ens deixava just davant de l’hotel i ja vam poder gaudir de la ciutat tota la tarda. Les primeres passejades, fins a Nihavn i l’street food a Papirøen. Fins al 31/12 s’hi pot veure el Jardí dels Desitjos de Yoko Ono al Copenhagen Contemporary.

Dia 2: Copenhaguen – Jardins Tivoli. Jo no m’ho creia, però si: val la pena dedicar-hi un dia sencer. Nosaltres vam aprofitar aproximadament de les 12 am fins a les 10 pm. Daten del 1843. Els espais estan molt ben cuidats, les atraccions són aptes per a petits i grans. A més a més, s’hi pot gaudir d’espectacles, jocs, parcs infantils, zona de relax amb tumbones… Vam pujar a The Astronomer, la noria The Ferris Wheel, The Flying Trunk en què hi ha representades 32 escenes de contes de Hans Christian Andersen, The Little Dragon, el Carousel clàssic, o l’Odin Express… Ah! I si teniu sort, per la nit des de la finestra de l’hotel es veuen els focs artificials també. Val a dir que vam agafar una targeta familiar. Els adults paguen entrada, els nens no. I s’adquireixen tiquets o abonaments per pujar a les atraccions.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Dia 3: Copenhaguen. El tercer dia ens vam dedicar a passejar per la ciutat. Vam començar per la Rundetaarn (al post anterior hi trobeu els detalls, però aquesta vegada vam poder gaudir a més a més de l’exposició GATEWAY TO THE ROUND TOWER – 375 Years of History), després a veure el canvi de guàrdia (a les 12.00) al palau d’Amalienborg. Després d’un passeig per Larsens Pl., i Havnepromenade travessem el Knippelsbro i passem la tarda a Chistianshavn. Passem (obligatòriament) una estona per Christiania i fem cap a Papirøen un altre cop. Temps de fer una cervesa i unes patates (al xiringuito dels brasilers, sempre hi ha cua però val la pena l’espera :P). Evidentment, un must és passar per la Lego Shop a Strøget, la zona peatonal de botigues més gran d’Europa.

Dia 4: Trajecte Copenhaguen-Aarhus. Sincerament, Aarhus és una ciutat que ens ha sorprès gratament. Per començar, vam estar-hi el cap de setmana que hi tenia lloc el Aarhus Jazz Festival i la ciutat estava plena d’escenaris (amb moltes actuacions gratuïtes) i concerts durant tot el dia. Alguns, destinats directament al públic infantil, com per exemple els que es feien a la Biblioteca. Parlant de la biblioteca pública, Dokk1, val a dir que ens hi vam passar tota la tarda de la nostra arribada. Hi ha parcs infantils a fora i a dins tot d’activitats (a més a més de llibres) i espais destinats única i exclusivament per als més petits; també hi ha zones de descans per fer-hi una becaina, butaques, sofàs, book-crossing… un gran descobriment. L’edifici, dissenyat per Schmidt Hammer Lassen Architects, és un exemple d’integració i del canvi del port industrial en l’espai urbà.

Dia 5: Aarhus. Al matí vam anar al museu d’art contemporani Aros Kunstmuseum, on hi vam passar més de 5h ben distrets entre exposicions: Human Nature, les il·lusions òptiques a les teles de la noruega Toril Johannessen, i lexposició Garden-The past. La que més ens va agradar va ser No man is an island – The Satanic Verses, una exposició sobre “Europa en moviment”, on s’hi destaquen els reptes de la societat actual europea, tant individuals com col·lectius, els reptes humanitaris, la fe en el sistema legal, o les llibertats individuals (pròleg del director aquí). També vam aprofitar a fer un taller artístic, en què havíem de construir un jardí. Els tallers són de pagament (25 DKK > 3,36 €) i valen molt la pena.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Per la tarda, vam aprofitar a visitar els magnífics Jardins Botànics (Botanisk Have) que es troben a 5 minuts de l’Aros Museum, i vam poder gaudir entre papallones de la flora de quatre grans àrees climàtiques de la Terra. L’accés és lliure i gratuït.

Dia 6: Aarhus. Al matí vam agafar el bus al sud de la ciutat fins al bosc de Marselisborg Dyrehave, on vam accedir al Deer Park, on es pot accedir gratuïtament i donar pastanagues als diverses varietats de cèrvids com les daines i els sika. També hi ha senglars, però aquests estan en un tancat a part i no els vam veure. Es triga aproximadament una hora a fer el recorregut. Hi ha taules per a fer picnic, i aparcament. Està molt a prop de la platja. Després de dues voltes al parc vam començar el recorregut d’obres d’art al llarg de tota la platja i dins del bosc fins a la ciutat. Les obres s’emmarquen dins de l’exposició Aros Triennial – End of times, beginning of times, de l’Aros Museum, una part de la qual ja vam veure al museu (The Past), i la resta es troba per la ciutat (The Present), i la tercera  al llarg de la costa (The Future): mapa amb totes les obres i espais. Pel camí vam aprofitar a donar la volta al Pont infinit, obra escultòrica dels arquitectes Gjøde&Povlsgaard (2015), des d’on es poden apreciar diferents perspectives de la badia d’Aarhus.

Dia 7: Trajecte Aarhus – Give. Vam aprofitar el matí a fer un bon esmorzar a Aarhus i vam arribar a Give a primera hora de la tarda. La nostra idea era descansar una mica per encarar la visita a Legoland al dia següent, però ens vam trobar una sorpresa: Give és una ciutat que esta repleta d’escultures. S’hi celebrava el Skulpturby, de manera que ja vam tenir feina a buscar les 71 escultures que hi havia pels carrers. D’entre les que vam veure, les més ens van agradar són: Tænkebænken (de Klaus Englund Pedersen), Fortællesteinen (de Britta Elhøj Greve), Global Opvarmning (d’Ulla Salling-Mortensen), Ipad På Bog På Bænk (de Steen Christensen), el Trio Paradise (d’Erling Tingkær), o Nattergalen (d’Ali Al-Jarbi). Donarem una menció espcial a la Madonna de bronze de Liné Ringtved Thordarson.

Dia 8: Legoland. El moment més esperat! I el resum ha estat: “m’ha agradat més el Tívoli.” Això ho diu tot. Força gent però molt entretingut. Muntanyes russes, atraccions d’aigua, pirates, víkings, cavallers, trens, safaris… A Mininland s’hi poden veure reproduccions d’edificis singulars del món (entrada a part a algunes exposicions), tot un món en miniatura i moviment.

Dia 9: Trajecte Give – Copenhaguen. Arribada a l’allotjament i darreres hores per Copenhaguen.

Dia 10: Copenhaguen – Barcelona. Den Blå Planet. Un caos. No dubto que quan l’afluència de públic és menor la visita a aquest aquari ha de ser espectacular. Però podríem dir que vam perdre un matí sencer. Per començar, adquirint l’entrada el transport és gratuït. I no és d’estranyar, perquè arriba amb mooolt retard (més de 45 minuts). L’únic avantatge que hi té és que és a poca distància de l’aeroport, i pot ser una visita profitosa i d’última hora, que és el que preteníem. Però les cues eren tan llargues (no obstant tenir entrada) i hi  havia tanta gent que era impossible demanar canvi per als lockers, situar-se dins l’edifici o anar als labavos, i el personal no donava a l’abast. Els codis de les entrades que havíem adquirit abans tampoc no funcionaven. La pròxima vegada, en temporada baixa!

ENLLAÇOS D'INTERÈS
Apps imprescindibles per als trajectes si viatgeu en transport públic:
ALLOTJAMENTS
  • Copenhaguen:
    • 3 nits a Cabinn City: cèntric i acollidor. Li donem ****.
    • 1 nit a Copenhagen Downtown Hostel. Li donem ** perquè no és un allotjamet adequat a famílies i infants, i perquè ens van confirmar un lavabo privat quan no en tenen. Però les instal·lacions són correctes, l’acollida i informació força completa… Ambient jove i festiu.
  • Aarhus:
    • 3 nits a City Sleep In. No gens apte per a famílies amb infants. Força sorollós, poc personal i no ajuden gaire. Li donem *.
  • Give:
    • 2 nits a Diagonalkroen. Molt acollidor, bon restaurant i lloc ideal per descansar. Li donem *****.