El Delta en família

El Delta de l’Ebre és un dels destins que ens agradaria repetir de tant en tant. La nostra estada va ser de 5 dies a Poblenou del Delta, i ens vam allotjar a Cal Gassó, una casa típica del Delta, amb pati interior, molt acollidora i que presta a desconnectar. Tal com la presenten, un destí de benestar al Delta. Molt recomanable. Hi vaig anar sense càmera de fotos. Només en vaig fer unes quantes amb el mòbil. De dia, ens endueiem els entrepans fets de casa i aigua, i menjàvem alguna tapa o gelat als txiringuitos. Al vespre, anàvem a sopar a algun restaurant. La nostra proposta és la següent:

• DIA 1. Arribada a migdia i dinar. Tarda a la platja del Trabucador.
  • DIA 2. Lloguem una bicicleta i visitem Monnatura Delta; ens acompanya i guia el Ramón; ens ensenya les salines, a observar ocells, i al final de la visita ens ensenya a “perxar”. Tota una aventura per grans i petits. En sortir, anem a la platja i dinem a l’Eucaliptus. En acabar, tornem cap a la Llacuna de la Tancada i, enmig dels arrossars, anem seguint la ruta fins a la Caseta de Fusta, i al restaurant l’Estany ens hi aturem a prendre un gelat i descansar una estona. Després, tornem a Poblenou del Delta. Pel camí, ens hem anat aturant als miradors per observar la fauna i el paisatge del Delta.

2015-08-22 20.30.14

Mirador de La Tancada.

• DIA 3. Al matí ens vam dirigir a la Reserva del Riet Vell,i vam aprendre com s’elaborava l’arròs artesanalment. També vam poder observar les aus i els flamencs de més a prop que des d’altres parts del Delta. Gairebé a tocar. Vam dinar també a l’Eucaliptus, i per la tarda vam fer una altra passejada llarga. Vam decidir anar a la Punta de la Banya, fins al mirador, xino xano caminant per la platja. S’hi veuen les salines i la reserva natural de la Banya, on crien els flamencs.

• DIA 4. Ens vam dirigir al Parc Natural del Delta, a la part de la Gola de Migjorn. Vam pujar al mirador, el més alt del Delta, i vam dinar al txiringuito. A la tarda vam optar per anar a Sant Carles de la Ràpita i seguir tot el passeig marítim, des de l’oficina de turisme que es troba a l’estació nàutica, fins al far, i tornar. Vam aprofitar a sopar i tornar cap a Cal Gassó a fer les maletes i aprofitar tot l’endemà.
2015-08-23 20.31.28

Sant Carles de la Ràpita.

• DIA 5. Esmorzar i retirada; abans, però, aprofitarem el dia i no marxarem sense provar una bona paella! Al matí hem fet una caminada fins al Garxal i el Far Vell, o Far de Buda. Deixem el cotxe al càmping l’Aube, i anem caminant fins al mirador (zigurat) de la desembocadura de l’Ebre. Val la pena arribar-s’hi per les vistes. Dinem en un restaurant de l’urbanització Riumar; com que anem en horari infantil, no tenim problemes per trobar taula. Després de la migdiada, intentem enfilar cap al far de la Punta del Fangar. El vam tenir a tocar però el cansament ens va poder. El deixem per a la pròxima vegada que vinguem.
QUÈ ENS HA QUEDAT PENDENT?

Per descomptat, arribar al far de la Punta del Fangar. La pròxima vegada no fallarem!